לימודים אקדמיים לתואר, קורסים לתעודה והכשרה מקצועית במכללות

קורס חשמלאי מוסמך - זהירות מתח גבוה

המשק הישראלי משווע לידיים עובדות ומקצועיות בתחום החשמל. אין הדבר אומר כי זקוקים לתואר בהנדסת חשמל על מנת להתחיל ולעבוד בתחום, ולמעשה כיום ניתן בהכשרה קצרה יחסית להתחיל ולעבוד בשטח, לבצע משימות פשוטות ומורכבות כאחד, ואף לעסוק בתכנון מערכי חשמל בכל מבנה שהוא. כל מה שצריך זה לעבור קורס חשמלאי מוסמך ולזכות באינספור אפשרויות תעסוקה. להלן כל המידע על הכשרה תעסוקתית זאת.

 

קורס חשמלאי מוסמך – למי זה מתאים בדיוק?

כל מי שסיים 12 שנות לימוד בכל מגמה שהיא הינו בעל הזכאות להתקבל לקורס חשמלאי מוסמך ולזכות בתעודה מקצועית מבוקשת. היתרון של קורס חשמלאי מוסמך לעומת מסלול תואר ראשון בהנדסת חשמל מתבטא כמובן בתנאי קבלה פשוטים בהרבה, מה גם שלימודי התואר הראשון אינם מותירים זמן פנוי ועל כן אינם מתאימים ע"פ רוב לבעלי משפחות ולאנשים עובדים. קורס חשמלאי מוסמך מקצועי מתקיים בשעות לימוד נוחות במסגרת של לימודי בוקר או ערב, במספר שעות מצומצם בכל מפגש ולאורך כשנתיים. כך שבתוך זמן קצר יחסית ובנוחות מירבית תוכלו להצטרף לשוק העבודה ולזכות בפרנסה מכובדת.

 

מה לומדים בקורס?

במהלך קורס חשמלאי מוסמך לומדים הסטודנטים נושאים מגוונים ביותר הכוללים אלמנטים תיאורטיים, חישוביים ומעשים. הסטודנטים נחשפים לעקרונות הפיזיקה הקשורים לחשמל, מבצעים חישובים מתמטיים נדרשים, לומדים על תקני החשמל, אנגלית טכנית, יסודות הבטיחות בעבודה בחשמל, אלקטרוניקה, ומתנסים בתכנון ויישום של עבודות חשמל בשטח. הסטודנטים נחשפים אל החומר באופן הדרגתי, מהתיאוריה אל המעשי, תוך ציוד כל התלמידים בחומרי לימוד שיכולים לעזור להם להבין ולהפנים את החומר הנלמד. במכללות מנוסות ומקצועיות מושם דגש רב על שעות התנסות רבות, לעיתים גם מעבר לשעות הלימודים המקובלות, וזאת על מנת לאפשר לכולם לסיים בהצלחה את הקורס ולהתחיל לעבוד באופן מיידי. הסיום בהצלחה כולל לא רק עמידה בתנאי הקורס, אלא גם מעבר בהצלחה של מבחן חיצוני מטעם משרד התמ"ת.

 

מהן אפשרויות התעסוקה בסיום הקורס?

בסופו של דבר, קורס חשמלאי מוסמך מכשיר את בוגריו לעסוק בעבודות חשמל עד רף התלת פאזי (3X80 אמפר). העיסוק בעבודות אלו הוא לא רק פיזי שכן החשמלאי המוסמך רשאי גם לחתום על תוכניות במסגרת גבולות אלו. כל עוד מדובר במערכות של עד תלת פאזי, אין צורך באישורים של חשמלאים בכירים יותר, עניין שפותח עולם ומלואו עבור העוסקים בתחום. משמעות הדבר היא כי חשמלאים מוסמכים מיד עם סיום לימודיהם יכולים למצוא את עצמם ככוח מקצועי מבוקש ביותר בשוק העבודה - בארגונים, מפעלים, בתי מלון ועוד. מי שמעוניין להגשים את עצמו עוד יותר, יכול אף להקים עסק עצמאי למתן שירותי חשמלאות מוסמכים ואישור תכניות. בנוסף, קורס חשמלאי מוסמך הוא קורס שפותח דלתות עבור מי שמעוניין להמשיך ולהתקדם בתחום. המסיימים יכולים להמשיך את לימודיהם לקראת תעודת חשמלאי ראשי, איש מקצוע שעוסק במערכות מתח גבוהות יותר ולו תחומי אחריות נרחבים בהרבה.

 

 

 

אהבת את המאמר ? סמן!
הלוח החם
הקורסים המבוקשים כעת

חשבונאות

קורס חשבונאי בכיר - מדופלם

מרכז
עבור

טכנאי תעשייה וניהול

טכנאי תעשייה וניהול

דרום
עבור

בטיחות

קורס מנהלי עבודה בבניין

צפון
עבור
מסלולי לימוד מבוקשים