לימודים אקדמיים לתואר, קורסים לתעודה והכשרה מקצועית במכללות

הדרך ללימודים מתחילה בפסיכומטרי


ענף הפסיכומטרי הוא ענף שיתדו תקוע עמוק בשוק הלימודים שהריי כמעט כל מוסדות הלימוד דורשים ציון פסיכומטרי מסוים על מנת להתקבל למסלול הלימודים הנחשק. יותר מ-70 אלף תלמידים ניגשים כל שנה למבחן הפסיכומטרי בשלל מוסדות הלימוד שהשוק מציע  במטרה להשיג את הציון הנחשק ולהתחיל בלימודים אקדמיים.

 

 

לפי נתונים עולה כי בכל שנה ניגשים למעלה  מ-70,000 תלמידים לבחינת הפסיכומטרי שמפוזרים בין מגוון בתי הספר המעבירים את הקורס. הקורס אומנם משתנה בין שלל מוסדות הלימוד השונים אך הקונספט ביניהם הוא דומה  . לרוב מועברים הלימודים בכיתות שמספר התלמידים בהן נע בין 15-45 שיושבים מול מורה הנעזר בכלים מקצועיים על מנת להגביר את איכות הלמידה. מוסדות הלימוד מתגאים באיכות המורים שלהם ומיומנותם, תגבורים והרצאות הם חלק בלתי נפרד מחוויית הלימודים בבתי הספר לפסיכומטרי.

 

המחיר המוצא לתלמידים עבור קורס הפסיכומטרי משתנה בין מוסדות הלימוד השונים אך לרוב ינוע בין 6,000 שקלים לכ- 7,900 שקלים. כמו כן בתי הספר השונים מתחשבים באוכלוסיות מסוימות כשבראשם החיילים המשוחררים שיכולים לזכות בהנחה שתוזיל את עלות הלימודים בעשרות אחוזים. חלק מהחיילים  המשוחררים זכאים לשובר מטעם הצבא שמקנה להם השתתפות בקורס פסיכומטרי תמורת 1,500 שקלים בלבד.

 

נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חושפים שישנה עלייה גדולה מאוד בקרב הניגשים למבחן הפסיכומטרי בעשר שנים האחרונות. נתון זה גדל רבות עקב התחזקות מגמת הנבחנים בפעם שנייה  ואף בפעם שלישית. תלמידים רבים אינם זוכים לציון שציפו לו ומנועים מללמוד במסלולים להם קיוו וכך הם מוצאים את עצמם שוב על ספסל הלימודים של הקורס הפסיכומטרי.

 

עוד עולה שיש פער גדול מאוד של כ-100 נקודות  בין תלמידי השכבות החזקות לבין התלמידים לשכבות החלשות יותר. אם נסיק מסקנות ונקשר זאת לנתון הקודם אפשר להבין שיש קשר ישיר שהריי תלמיד מהשכבות החזקות במידה וקיבל ציון שאינו מספק אותו יכול להרשות לעצמו להיות שוב על ספסל הלימודים בעוד שתלמיד ממשפחה דלת אמצעים יסתפק וישלים רבות עם הציון שקיבל ולא יחתור לשנותו.

 

ענף הפסיכומטרי הוא ענף  גדול שבהערכה מגלגל יותר מ- 300 מיליון שקלים בשנה ועל פי נתונים סטטיסטים עולה כי מי שמשתתף בקורס הכנה לפסיכומטרי יכול לשפר את הציון שלו בכ- 50  נקודות לאומת אלו שלא השתתפו בקורס. הריי שהבחינה היא אינה בחינה ברמה גבוה מאוד. אך מה שהופך אותה לקשה ומאיימת הוא תווך הזמן הקצר שעומד על ממוצע של דקה להשיב על כל שאלה.

 

כפי שראינו בכתבה ענף ההכנה לפסיכומטרי הינו תחום גדול ומרכזי במסלול הלימודים. תלמידים רבים מוציאים כסף רב על מנת להשיג את הציון הגבוה ביותר שיפתח להם דלתות ללימודים אקדמיים באוניברסיטאות ובמכללות השונות. איפה ללמוד ובכמה ללמוד, אלה הפרמטרים שמובילים את התלמידים בבחירת מוסד הלימודים.

 

האם אנחנו חייבים לשלם הרבה כל כך למען קורס הכנה לפסיכומטרי?

האם התפשרות מסיבות כלכליות  על מוסד מסוים ומסלול לימוד שאינו תואם את שאיפתנו הכרחי?

לדעתי לא! זכרו- ביחד אנחנו כוח.

 

איתכם,

זאב פלדמן

עורך תוכן אתר www.studychoice.co.il

 

 

אהבת את המאמר ? סמן!

בקרים מתוכנתים - הסבר ומידע כללי

בקרים מתוכנתים הסבר ומידע כללי: בקר מתוכנת הוא מכשיר אשר נועד לבקר, לעקוב ולתפעל מכשירי חשמל שונים ללא התערבות אנושית. את הבקרים מתכנתים שיפעילו, יכבו ויתזמנו מערכות ומכשירי חשמל שונים לפי לוח זמנים, רמות אנרגיה וחשמל ו...

חשמלאי ראשי

קורס חשמלאי ראשי הוא אחד מבין קורסי התעודה השונים, אשר מסמיך חשמלאים בעלי ניסיון והכשרת חשמלאי מוסמך לתפקיד בכיר יותר במערך העבודה.

מה ללמוד בשנת 2020 - הכנה לעתיד עם תעסוקה

כדי לחסוך לכם זמן, עשינו כאן רשימת קורסים עם קישורים לעמוד, בו תוכלו להשאיר פרטים ומכללות בעצמן יצרו עמכם קשר עם הצעה משתלמת - כך תקבלו את כל המידע הדרוש לכם ותוכלו לבחור היכן ללמוד את המקצוע האהוב אליכם. מסלולי לימודי...

עתיד מקצועי בתחום החשמלאות

לימודי החשמלאות - אחד התחומים המבוקשים ביותר ללימודים, בשל הצורך התמידי לחשמלאים בכל תחום. בעוד חשמלאי מוסמך ראשי לעסוק בתיקוני חשמל בהיקף ביתי ותעשייתי, הרי שעבודות של החשמלאי הראשי הינה מורכבת יותר ומספקת לו כלים נרחבי...

ביקוש עבודה בתחום חשמלאי מסויג

ביקוש עבודה בתחום חשמלאי מסויג נפוץ בעיקר במפעלים, תעשיית החקלאות ובארגונים וחברות שונות. החשמלאי המסויג "סוגר פינות" רבות למעסיקים בכך שהוא מבצע עבודות חשמל באופן חוקי לפי צרכי מקום העבודה.
הלוח החם
הקורסים המבוקשים כעת

חשמל ומקצועות טכניים

קורס חשמלאי מוסמך

דרום
עבור

לימודי עיצוב ואמנות

לימודי אנימציה

מרכז
עבור

טכנאי חשמל

טכנאי חשמל

מרכז
עבור
מסלולי לימוד מבוקשים